יום חמישי, 10 במרץ 2011

עבודה נופר - תפילה

1) המושג "תפילה" בא לידי ביטוי בפרק יד בפסוק יג כאשר משה שוב מתפלל לה' , מזכיר לו מה יומרו הגויים ומזכיר את מידת הרחמים של האל .

2) הפסוק הוא: "וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-יְהוָה: וְשָׁמְעוּ מִצְרַיִם, כִּי-הֶעֱלִיתָ בְכֹחֲךָ אֶת-הָעָם הַזֶּה מִקִּרְבּוֹ."

3) תפילה היא פניה אל כוח על-טבעי (אל או אחר), שנעשית בדרך כלל בדרך של הבעת משאלה, או כתפילה סדירה במסגרת פולחן דתי, הבעת תודה או אף כשיח, שבו האדם שופך את ליבו בפני הישות העליונה. בין המטרות של התפילה ניתן למצוא בקשת הדרכה וסיוע, וידוי על מעשים ובקשת סליחה, וכן ביטוי רגשות והודיה כלפי מעלה. בעברית קיימים הביטויים "השתפכות הנפש" וכן "עבודה שבלב" כדי לבטא את מהות התפילה. מילות התפילה עשויות להיות בצורת מזמור, מנטרה, מילים מאגיות, ואף אמירות ספונטניות של המתפלל. ניתן לבצע את התפילה בקבוצה או באופן פרטי

4) הדבר הכי קרוב למושג שבחרתי שהוא תפילה שנגעה בליבי שאני זוכרת הוא כאשר אחי הגדול עלה לתורה לפני 4 שנים.

אני זוכרת שהייתי בת 9 וזה היה פשוט אירוע מרגש למרות שזה היה מיזמן אני זוכרת כמעט הכול.

משפחתי היא משפחת כוהנים ולכן אח שלי הוציא את ספר התורה ראשון ואחריו הגיעו עוד בנים שעלו לתורה והוצאו את הספר.

אחי קרא את התורה ראשון באותו יום ואנחנו זכינו לכבוד גדול מין הרב.

בנוסף תרמנו לבית הכנסת כסף .

אני ומשפחתי זרקנו על אח שלי המון סוכריות והתפילה הייתה מרגשת מאוד.

לאחר שאחי עלה לתורה יצאנו מבית הכנסת לבית והחגיגה המשיכה.

5) http://www.youtube.com/watch?v=FQrGiVzRnzg תפילה לדרך.

http://www.youtube.com/watch?v=7aR_ux9Z90A שיר למעלות עופרת יצוקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה