יום שבת, 5 במרץ 2011

פרשת המרגלים - יבגניה סוקולוב

עבדוה בתנ"ך

1. בחרתי את המושג הגזמה, הוא בא לידי ביטוי בסיפור המרגלים בכך כאשר המרגלים מגזימים אם תיאורם על הארץ, בכך שהעם לעומת העם הכנעני הוא כחגבים לעומתם, וגם שאנשי כנען הם ענקים (אנשי מידות), והערים גדולות מאוד ומתאימות ל"ילידי הענקים".

2. הציטוט הוא: " אפס כי.... הענק ראינו שם." (פרק י"ג במדבר פסוק כ"ח)

3. פירשו של המילה הגזמה במילותיי: הגזמה אלו דברים שהוצאו מהקשרם, שרמת ההגיונית שלהם ירדה, ורמת ההמצאה עלתה, והוספת דבר גדול לדברים שנאמרו, וגם מכך שרק.

המילה הגזמה באה לידי ביטוי בקטע כך: שהמרגלים הגזימו בדבריהם על הארץ, והתחילו להגיד שדבריהם יצאו מהקשרם ומכך הם שיקרו, והם הפחידו את העם.

4. הסיפור הוא:

זו הייתה רק תחילת הנישואים של אבי ואימי. בזמן זה הם גרו באוקראינה, וגם התחתנו שם. רק לאחר זמן מה, הם טסו למדינת ישראל ונולדתי שם. בזמן שהם חיו באוקראינה, התפתחה שם מריבה בין המשפחה של אבי לבין אימי. לאחר החתונה, עברה שנה. לסבתי מצד האבא הייתה שרשרת יקרת ערך, של סבתא.

היא הייתה שומרת אותה בתוך קופסה שהיה לה מפתח, והמפתח עצמו היה אצל סבתי מוחבא בחדרה.

אימי ואבי גרו עם אימו ואביו של אבי. ההורים של אימי כבר היו בישראל, ואילו אימי עדיין נשארה באוקראינה. יום אחד, השרשרת של סבתי נעלמה, והאשמה הראשונה שלה הייתה על אימי. אימי טענה שהיא לא גנבה כלום ולא הייתה לה כוונה למעשה זה. סבתי לאחר מכן צעקה על אימי. הן לא דיברו ימים רבים. סבתי חשבה על מעשיה ואז באה לאימי לבקש סליחה, ואימי כמובן סלחה לה. עבר כמה זמן לאחר שהם השלימו, סבתא נזכרה שאכן אימי נכנסה לחדרה ושקלה את הדעה שהיא אכן יכלה לגנוב את השרשרת. לאחר שאימי הלכה עבודה, סבתי נכנסה לחדרה, והתחילה לחפש בכל המגירות והארונות את השרשרת, אבל לא מצאה כלום. לאחר מכן היא לשבה

אולי היא מכרה אותה, והולכת לעזוב את בנה. אימי חזרה מעבודתה בערב, וסבתי הזועמת ישבה בחדרה וחיכתה לה. אימי נכנסה לחדרה והתחילה לשאול אותה שאלות, אימי נלחצה , ואז שאלה אם השאלות בקשר לחשדות שלה שהיא גנבה את השרשרת. סבתא, ענתה לה בחיוב שהיא צודקת ואין לה את מי להאשים חוץ ממנה כי היא אדם זר לה, ולא חלק מקשרי דם. אבל בראשה קיוותה שזו לא היא, וגם קיוותה שהיא טועה , כי היא איתה ביחסים טובים.

סבתי התחילה להאשים את אימי, וטענה שתודה ותחזיר את הכסף שהרוויחה ממכירת השרשרת. אימי הייתה מבוהלת ולא ידעה על כיצד להגיב, כי לא עשתה דבר, וסבתא רק תקפה אותה . לאחר מכן סבתא עירבה את אבי בכך, אבי היה בצד של אימי ואמר שלא יכלה לעשות דבר זה כי מאמין בה והיא חלק מהמשפחה . בדיוק חזר סבי מטיול דיג. סבא בכניסה שמע רעשים מוזרים מהחדר של הוריי, ונכנס. הוא שאל על מה המהומה. סבתא ענתה לו שהשרשת היקרה נגנבה ע"י נטליה. סבא היה בשוק, ואמר : "איך השרשרת נגנבה אם סידרתי מחדש את חדרנו, ואף לא יודע על מקומה." סבתי הייתה בשוק ואמרה: "מתי סידרת את חדרנו?" סבי ענה: "לפני נסיעתי לטיול דיג, רציתי לעשות לך הפתעה." סבתא משכה את סבא לחדריהם, ואמרה שיראה איפה שם את השרשרת מחדש. סבי הראה לה, וסבתי שמחה גם מהחששות שלה לגבי אימי שבסוף לא גנבה את השרשרת , וגם על המקום החדש של השרשרת כי משם אף אחד לא יוכל לגנוב אותה. היא חיבקה את סבי בחוזק ובאהבה גדולה, ואז רצה לאימי וחיבקה אותה, והתחננה שתסלח לה על האי הנעימות שגרמה לה, ועל ההגזמה שלה על השרשרת הגנובה. העימות בין אימי לסבתי נפטר, וסבתי למדה מכך שהיא חייבת לבדוק את המקרה לפני להאשים מישהו, ולהגזים בהשלכות.

6. הקישור לסרטון הוא: http://www.youtube.com/watch?v=wIGxKY5y6Mg&feature=fvwrel

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה