יום רביעי, 2 במרץ 2011


משימה בתנ"ך- דניאלה גוטליב

א. המושג שבחרתי הוא "מידה כנגד מידה".

ב. 1. הערך בא לידי ביטוי בפרק י"ד בפסוק ל"ב כאשר ה' מעניש את העם ומסביר איך.

ג. 2. "כו וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר. כז עַד-מָתַי, לָעֵדָה הָרָעָה הַזֹּאת, אֲשֶׁר הֵמָּה מַלִּינִים, עָלָי; אֶת-תְּלֻנּוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר הֵמָּה מַלִּינִים עָלַי--שָׁמָעְתִּי. כח אֱמֹר אֲלֵהֶם, חַי-אָנִי נְאֻם-יְהוָה, אִם-לֹא, כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתֶּם בְּאָזְנָי: כֵּן, אֶעֱשֶׂה לָכֶם. כט בַּמִּדְבָּר הַזֶּה יִפְּלוּ פִגְרֵיכֶם וְכָל-פְּקֻדֵיכֶם, לְכָל-מִסְפַּרְכֶם, מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה, וָמָעְלָה: אֲשֶׁר הֲלִינֹתֶם, עָלָי. ל אִם-אַתֶּם, תָּבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נָשָׂאתִי אֶת-יָדִי, לְשַׁכֵּן אֶתְכֶם בָּהּ--כִּי אִם-כָּלֵב בֶּן-יְפֻנֶּה, וִיהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן. לא וְטַפְּכֶם--אֲשֶׁר אֲמַרְתֶּם, לָבַז יִהְיֶה: וְהֵבֵיאתִי אֹתָם--וְיָדְעוּ אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר מְאַסְתֶּם בָּהּ. לב וּפִגְרֵיכֶם, אַתֶּם--יִפְּלוּ, בַּמִּדְבָּר הַזֶּה. לג וּבְנֵיכֶם יִהְיוּ רֹעִים בַּמִּדְבָּר, אַרְבָּעִים שָׁנָה, וְנָשְׂאוּ, אֶת-זְנוּתֵיכֶם--עַד-תֹּם פִּגְרֵיכֶם, בַּמִּדְבָּר. לד בְּמִסְפַּר הַיָּמִים אֲשֶׁר-תַּרְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, אַרְבָּעִים יוֹם--יוֹם לַשָּׁנָה יוֹם לַשָּׁנָה תִּשְׂאוּ אֶת-עֲו‍ֹנֹתֵיכֶם, אַרְבָּעִים שָׁנָה; וִידַעְתֶּם, אֶת-תְּנוּאָתִי. לה אֲנִי יְהוָה, דִּבַּרְתִּי, אִם-לֹא זֹאת אֶעֱשֶׂה לְכָל-הָעֵדָה הָרָעָה הַזֹּאת, הַנּוֹעָדִים עָלָי; בַּמִּדְבָּר הַזֶּה יִתַּמּוּ, וְשָׁם יָמֻתוּ."

3. . הערך הזה בא לידי ביטוי בפרשת המרגלים בשני מצבים: מצב ראשון הוא שכמו שהתרים היו 40 יום בישראל- כך בנ"י ינדדו 40 שנה במדבר. מצב שני הוא שכמו שבנ"י אמרו כי הם מעדיפים למות במדבר- כך ה' מעניש אותם והדור הזה מת במדבר.

4.סיפור:

יש לי הורים, יש לי אחות, יש לי גם סבים וסבתות.... ויש לי אותי. אותי מחנכים מיום הולדתי לכבוד, התנהגות טובה וגם תמיד אמרו שאיזה יחס אתה נותן כזה גם תקבל. את זה הורי ניסו להטמין בי מאז נולדתי. לא כל כך הבנתי מה זאת אומרת עד שקרה איתי את מה שקרה. ההיתי אמורה לנסוע עם כל משפחתי לבקר את בן דוד שלי. התארגנתי והתרגשתי כי כבר לא ראיתי אותו זמן רב אך פתאום אמי אמרה: "דניאלה, את לא נוסעת!" נבהלתי ושאלתי למה?. בידיוק לפני כמה ימים רבתי עם אחותי הקטנה ואמי אמרה כי אני הולכת להענש. עברו ימים וכלום לא קרה וכבר חשבתי שהיא שחכה ופתאום זה. אמי הסבירה לי הכל ולמרות שלא נסעתי זה היה הרבה יותר מועיל כי למדתי לקח חשוב שלעולם לא אשכח.

5. הנה סרטון נחמד לערך מידה כנגד מידה: http://www.youtube.com/watch?v=XB1Bq8KfJGo

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה