יום שלישי, 1 במרץ 2011

זאת העבודה של תום קייט- אחרי מאמצים רבים- אמונה


אמונה

אמונה באה לידי ביטוי בפרשת המרגלים בכך שכלב בן יפונה ויהושע האמינו בה', האמינו שהוא יעזור להם, ויהיה לצידם כשהם ילחמו. שאר האנשים שתרו את הארץ הוציאו את דיבתה, והיו מבוהלים, מפוחדים וחסרי אמונה, ולכן הסיטו את כול העם יחד איתם וגרמו לעם היות מבולבל, מפוחד, כועס והקטינו את אמונה העם בה'. כלב ויהושע האמינו בה' למרות שהעמים היו רבים, גדולים, מפחידים, ארץ הייתה זרה והם היו מבולבלים כמו כולם, אבל הם ידעו בליבם שיהיה בסדר. הם האמינו בכך.

"ויהס כלב את-העם, אל משה; ויאמר,עלה נעלה וירשנו אותה-כי יכול נוכל,לה". (פרק יג, פסוק 30)

בשביל כול אדם אמונה היא דבר אחר. "אמונה היא לעשות את הצעד הראשון גם כשאינך רואה את התמונה כולה" (מרטין לותר קינג). "אמונה היא סנוור מן האמת.."(פרנץ קפקא) "...האמונה מאפשרת לאנשים להכחיש את מה שעומד להם ממש מול העיניים.." (ג'יימס פריי) אמונה בשבילי היא בעצם שקר אחד גדול, ניסיון של אדם להיות אופטימי למרות המציאות הנגדית, הפחות טובה. יש אנשים שרואים את האמונה בתור נחמה, אני רואה אותה בתור שקר.

המשפט שהכי נדע לליבי, ואיתו אני הכי מזדהה, והוא מביע את דעותיי בדרך הטובה ביותר: "אמונה: לא לרצות לדעת את האמת"

(פרידריך ניטשה)

סיפור על אמונה

לא ידעתי כבר למה להאמין. אם להאמין לרופא, או לאמין לאימא. לא היה לי מה לחשוב. אולי הם סתם משקרים לי, אולי הם אומרים את האמת. היא תהיה בסדר החלטתי. שום דבר לא יפגע בה. עוד מעט היא תחלים, והכול יחזור להיות כמו שהוא היה. לכמה רגעים איבדתי את עצמי, חשבתי על החיים שלי בלעדיה, מה אני אעשה? אני לא יכולה לעשות את זה לבד, אני צריכה אותה. אבל חזרתי לעצמי והבנתי שחשבתי כמו טיפשה. אני צריכה להאמין בה. לא ברופאים, לא באימא, לא באבא, רק בה. ועכשיו, בדיעבד, אני מבינה כמה צדקתי. המצב באמת הסתדר, ואנחנו אפילו חזרנו להציק אחת לשנייה....

סרטון, מדהים שקשור לאמונה כאן.

אמונה- כפיר אפשטיין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה