יום חמישי, 10 במרץ 2011

עבודה - מאי

ניסיון לרצח

פירוש ניסיון לרצח זהו מצב שבו בן אדם רוצה להרוג בן אדם אחר בכוונת תחילה בגלל כל מיני סיבות. יכול להיות שהאיש הזה מנסה לרצוח על משהו שעשו לו בכך הוא נוקם. המושג מדבר על בני אדם המנסים לרצוח אנשים, חיות וכד'.

מושג זה בא לידי ביטוי בסיפור המרגלים בפסוקים 10-12: י וַיֹּאמְרוּ, כָּל-הָעֵדָה, לִרְגּוֹם אֹתָם, בָּאֲבָנִים; וּכְבוֹד יְהוָה, נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד, אֶל-כָּל-בְּנֵי, יִשְׂרָאֵל. {פ{. יא וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עַד-אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה; וְעַד-אָנָה, לֹא-יַאֲמִינוּ בִי, בְּכֹל הָאֹתוֹת, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ. יב אַכֶּנּוּ בַדֶּבֶר, וְאוֹרִשֶׁנּוּ; וְאֶעֱשֶׂה, אֹתְךָ, לְגוֹי-גָּדוֹל וְעָצוּם, מִמֶּנּוּ.

העם עובר לאלימות וניסיון לרצוח ברגימת אבנים את משה, אהרון, יהושע וכלב. ה' מתרגז ורוצה להמית את העם בדבר ולהפוך את משה לעם גדול.

סיפור: לפני שנה בערך, נסעתי עם המשפחה שלי לנמל תל אביב, טיילנו ומאוד נהנינו אבל בדרך חזרה, הלכנו לחנייה והיה שם מועדון שכנראה עבד כל הלילה והמשיך עד הצהריים, יצאו כמה גברים ואחד מהם הרביץ למישהו אחר עם קרש על הראש והתחיל להרביץ לו, כנראה שהאיש הזה היה שיכור אבל זה היה נראה כאילו הוא מנסה להרוג אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה