יום ראשון, 13 במרץ 2011

העבודה של משה

המילה תלונות באה לידי ביטוי...


המילה תלונות באה לידי ביטוי, כי כל הזמן בני ישראל מתלוננים

והיא באה לידי ביטוי בפרק יג פסוק כז :וַיְסַפְּרוּ-לוֹ, וַיֹּאמְרוּ, בָּאנוּ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר שְׁלַחְתָּנוּ; וְגַם זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ, הִוא--וְזֶה-פִּרְיָהּ. כח אֶפֶס כִּי-עַז הָעָם, הַיֹּשֵׁב בָּאָרֶץ; וְהֶעָרִים, בְּצֻרוֹת גְּדֹלֹת מְאֹד, וְגַם-יְלִדֵי הָעֲנָק, רָאִינוּ שָׁם. כט עֲמָלֵק יוֹשֵׁב, בְּאֶרֶץ הַנֶּגֶב; וְהַחִתִּי וְהַיְבוּסִי וְהָאֱמֹרִי, יוֹשֵׁב בָּהָר, וְהַכְּנַעֲנִי יוֹשֵׁב עַל-הַיָּם, וְעַל יַד הַיַּרְדֵּן. ל וַיַּהַס כָּלֵב אֶת-הָעָם, אֶל-מֹשֶׁה; וַיֹּאמֶר, עָלֹה נַעֲלֶה וְיָרַשְׁנוּ אֹתָהּ--כִּי-יָכוֹל נוּכַל, לָהּ. לא וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר-עָלוּ עִמּוֹ, אָמְרוּ, לֹא נוּכַל, לַעֲלוֹת אֶל-הָעָם: כִּי-חָזָק הוּא, מִמֶּנּוּ. לב וַיֹּצִיאוּ דִּבַּת הָאָרֶץ, אֲשֶׁר תָּרוּ אֹתָהּ, אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לֵאמֹר: הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ, אֶרֶץ אֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ הִוא, וְכָל-הָעָם אֲשֶׁר-רָאִינוּ בְתוֹכָהּ, אַנְשֵׁי מִדּוֹת. לג וְשָׁם רָאִינוּ, אֶת-הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק--מִן-הַנְּפִלִים; וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים, וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם.


הסיפור שלי


פעם היה לי יום חסר מזל בוא התלוננתי על כל דבר שזז ולא זז.

בבוקר קמתי פתחתי את הארון שלי ערימת בגדים נפלה עלי התלוננתי בלב על מי שסידר אותה ככה.

בדרך לבית ספר אח שלי עיצבן אותי רציתי להחטיף לא מכות והתלוננתי שיש לי אח כזה מעצבן.

בבית ספר פגשתי את הילדים השנואים עלי ביותר הסתבכתי בקטטה קיבלתי הערה במחברת והתלוננתי שיש "גורילות"

בהפסקת האוכל גיליתי שאין לי אוכל התלוננתי שאימא שלי שחכה לשים את האוכל בתיק שלי.

אחרי זה המורה לגיאוגרפיה החזירה לנו את המבחנים כשקיבלתי את שלי כמעט קיבלתי התקף לב אני עד עכשיו מתבייש מהציון שלי התלוננתי על זה שיש מבחנים בעולם.

לאחר מיכן קיבלתי הר של שיעורים, המורה לחשבון היא האשמה התלוננתי על זה שיש לכיתה שלנו המון שיעורים.

כשחזרתי הביתה רבתי אם אח שלי ונענשתי הייתי מאד עצבני והתלוננתי שאני צריך לחיות אם אח שלי באותו בית.

רציתי לשחק במחשב והוא ניתקע התלוננתי שיש אנשים שאין להם הרבה מזל בחיים, הלכתי לטלוויזיה הרמתי את השלט הדלקתי את הטלוויזיה

פתאום אני שומע רעש של כיבוי מכשירים חשמליים רבים באותו הזמן הטלוויזיה הפסיקה לעבוד וקלטתי שזאת הפסקת חשמל התלוננתי על חברת החשמל

ולבסוף התלוננתי שאני מתלונן הרבה.


הקישור ליוטיוב


לחץ כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה