יום שלישי, 15 במרץ 2011

העבודה של ליאור אפריאט


1. ליאור אפריאט - זעם

1. המושג בא לידי ביטוי בפרק כך: לאחר שבנ"י גילו שיצטרכו להילחם על מנת להשיג את ארץ כנען – הארץ המובטחת הם התקוממו (כמו במרד/הפגנה) ואמרו כל הזמן "לו מתנו בארץ מצרים לו מתנו" , הם חשבו שה' מביא אותם לארץ כדי שייפלו בחרב ועדיף להם לחזור למצרים.

זעם האל בא לידי ביטוי שלאחר מילות ה"רשע" של בנ"י ה' מחליט לנקוט אמצעים לכן , הוא פונה למשה ואומר לו שימית את העם הזה אשר העלה בכוח מארץ מצרים ולהפוך את משה לעם גדול.

2. פרק י"ד פסוקים א'-ה' : וַתִּשָּׂא, כָּל-הָעֵדָה, וַיִּתְּנוּ, אֶת-קוֹלָם; וַיִּבְכּוּ הָעָם, בַּלַּיְלָה הַהוּא. ב וַיִּלֹּנוּ עַל-מֹשֶׁה וְעַל-אַהֲרֹן, כֹּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם כָּל-הָעֵדָה, לוּ-מַתְנוּ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, אוֹ בַּמִּדְבָּר הַזֶּה, לוּ-מָתְנוּ. ג וְלָמָה יְהוָה מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל-הָאָרֶץ הַזֹּאת, לִנְפֹּל בַּחֶרֶב--נָשֵׁינוּ וְטַפֵּנוּ, יִהְיוּ לָבַז; הֲלוֹא טוֹב לָנוּ, שׁוּב מִצְרָיְמָה. ד וַיֹּאמְרוּ, אִישׁ אֶל-אָחִיו: נִתְּנָה רֹאשׁ, וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה. ה וַיִּפֹּל מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, עַל-פְּנֵיהֶם, לִפְנֵי, כָּל-קְהַל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. "

זעם האל פסוקים י'א-י'ב : יא וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עַד-אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה; וְעַד-אָנָה, לֹא-יַאֲמִינוּ בִי, בְּכֹל הָאֹתוֹת, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ.

יב אַכֶּנּוּ בַדֶּבֶר, וְאוֹרִשֶׁנּוּ; וְאֶעֱשֶׂה, אֹתְךָ, לְגוֹי-גָּדוֹל וְעָצוּם, מִמֶּנּוּ.

בנוסף פירוט בפסוקים ט'ו-י'ז: "טו וְהֵמַתָּה אֶת-הָעָם הַזֶּה, כְּאִישׁ אֶחָד; וְאָמְרוּ, הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר-שָׁמְעוּ אֶת-שִׁמְעֲךָ, לֵאמֹר. טז מִבִּלְתִּי יְכֹלֶת יְהוָה, לְהָבִיא אֶת-הָעָם הַזֶּה, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לָהֶם; וַיִּשְׁחָטֵם, בַּמִּדְבָּר. יז וְעַתָּה, יִגְדַּל-נָא כֹּחַ אֲדֹנָי, כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ, לֵאמֹר"

3. את זעם האל ניתן לראות בעיקר בפסוקים ט'ו-י'ז ה' ממש כועס ממה שאמרו ועשו בנ"י וטוען שאינם מאמינים בו עוד זעמו מתבטא בכך שימית את בנ"י במדבר,שהארץ המובטחת לא מגיע להם כלל לכן יעשה ממשה עם גדול.

4. הסיפור שהחלטתי לספר לגביי זעם האל הוא מקרה שקשור לסביבתי שקרה לפני כמה ימים והוא הצונאמי ביפן שהרג מאות אלפי אנשים , הרס מיליוני בתים , לקח עימו נעדרים וגרם להרס סביבתי גדול, לפחות 1,400 הרוגים או נעדרים, לפחות 1,200 מבנים שנהרסו מפגיעת נחשולי הצונאמי ויותר מ-215 אלף בני אדם שעזבו את בתיהם לטובת מקלטים זמניים.

יותר מזה אי אפשר לומר יותר..

הכל רעד , כולם היה בלחץ ובפאניקה, אף אחד לא היה מוכן לזה , אף אחד לא חשב שיכול לקרות משהו כל כך נורא למדינה כל כך גדולה ובעלת עוצמה..

כמה רעידות אדמה, החזקה שבהן בעוצמה 6.8 בסולם ריכטר, זיעזעו את יפן - לאחר רעש האדמה החזק ביותר שפקד אי פעם את המדינה, שעוצמתו היתה 8.9. במקביל, דווח על תקלות חמורות במתחם כורים גרעיניים מצפון לטוקיו.

זה מתקשר למושג זעם האל בכך שכניראה שהאל כעס על אנשי העולם(למרות שהם לא יהודים) ביחס או על כל דבר אחר. זעם האל מבטא את רצונו אם זה מה שהאל רצה כך נעשה.

5. בחרתי בסרטון על רצח המשפחה ביישוב "איתמר" שמדבר על הזעם והסכסוך בין ישראל לפלסטינים .

http://news.walla.co.il/?w=/1/1803750

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה