יום שני, 14 במרץ 2011

ליאור יוסיפון-אמונה-


בס"ד

פרשת המרגלים , משימה : אמונה !

1. אמונה באה בביטוי בפרשת המרגלים בכך שכלב בן יפונה ויהושוע בן נון האמיני בה' בכל ליבם ולא סרו ביחד עם חבריהם להקניט את ארץ ישראל שהיו בה עמים חזקים ושהמרגלים האחרים פחדו מהם,ולכן הם האמינו שה' ישמור אותם בכל מצב ובמיוחד במלחמות ולכן לא שיקרו ,בגלל האמונה הרבה שהייתה להם בה'.
ציטוט: "ויהס כלב את העם,אל משה:ויאמר,עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל, לה"(פס' 30)

אמונה,היא הדרך שלנו להתחבר ושכל צד יסמוך על האחר כמו עם ישראל וה'. אנחנו מאמינים בו אמונה יקרה מאוד ולא רוצים לדעת את האמת כל הזמן ,אנו סומכים עליו ועל מה שהוא אומר לנו. אמונה זה לא שקר,זה כביכול "הרגש"היחידי שלנו לתקשר בין אדם לחברו ויותר חשוב ,בין אדם לה'. אמונה:"לא לרצות לדעת את האמת " (פרדריך ניטשה). אמונה תעזור לנו בחיים המון,יותר מכפי שאנו חושבים!!!זה המשפט שאיתו אני הכי מתחברת והוא משקף את דעותי.

סיפור אישי:
כמובן שאני מאמינה בקיומו של ה' , אל יחידי,אך רציתי לספר על אמונה מסוג אחר,על אמונה מהסוג העצמי: נבחרתי להשתתף בחידון התנ"ך,כבוד גדול העומס הקשה עלי מאוד,כמויות של חומר ,שיעורים מבית הספר ,בקיצור לחץ עצום! נכון,שבמקרה כזה הייתם אומרים לעצמכם דיי אני לא מסוגל להמשיך!? ,ברור שחשבי על פרישה בעקבות הלחץ,אך האמנתי בעצמי שאני יכולה לעשות את הכול ובסוף,להצליח. האמנתי,היה לי קשה,אך בסוף הצלחתי ובגדול. מאז אני יודעת ששווה להאמין בעצמי ולקבל תוצרים ולא להיות לוזרית שפורשת.
קישור לסרטון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה