יום שבת, 26 בפברואר 2011

ניסיון לרצח -מאת שרון גורדוון

ניסיון לרצח
שרון גורדון


1.המושג ניסיון לרצח מופיע בטקסט בזמן שיהושוע בן נון וכלב בן יפנה ניסו להרגיע את העם אך העם התעצבן וניסה לרצוח אותם בכך שניסה לסקול אותם באבנים.


2. וִיהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן, וְכָלֵב בֶּן-יְפֻנֶּה, מִן-הַתָּרִים, אֶת-הָאָרֶץ--קָרְעוּ, בִּגְדֵיהֶם. ז וַיֹּאמְרוּ, אֶל-כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר: הָאָרֶץ, אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ--טוֹבָה הָאָרֶץ, מְאֹד מְאֹד. ח אִם-חָפֵץ בָּנוּ, יְהוָה--וְהֵבִיא אֹתָנוּ אֶל-הָאָרֶץ הַזֹּאת, וּנְתָנָהּ לָנוּ: אֶרֶץ, אֲשֶׁר-הִוא זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. ט אַךְ בַּיהוָה, אַל-תִּמְרֹדוּ, וְאַתֶּם אַל-תִּירְאוּ אֶת-עַם הָאָרֶץ, כִּי לַחְמֵנוּ הֵם; סָר צִלָּם מֵעֲלֵיהֶם וַיהוָה אִתָּנוּ, אַל-תִּירָאֻם. י וַיֹּאמְרוּ, כָּל-הָעֵדָה, לִרְגּוֹם אֹתָם, בָּאֲבָנִים; וּכְבוֹד יְהוָה, נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד, אֶל-כָּל-בְּנֵי, יִשְׂרָאֵל. {פ}


3.ניסיון לרצח זה כאשר מישהו חושב להרע למישהו בכוונה ,ושונא אותו,ולדעתי לאחר מכן הוא רוצח אותו ולא הורג אותו משום שלרצוח זה בכוונה וכך גם העם ניסה לרצוח את יהושוע וכלב ,אך להרוג זה בלי להבדיל בין אחד לאחר כמו שקורה במלחמות.


4.ניסיון לרצח-סיפור:מינכן-בשנת 1972 התקיימה אולימפיאדת מינכן, אחד-עשר ספורטאים, מאמנים ושופטים השתתפו ובאו מישראל כדי להתחרות באולימפיאדה.באותו זמן היו הרבה ארגוני מחבלים שהיו מעורבים בניסיונות לרצח ורצח יעדים ישראליים.אחד מארגונים אלה נקרא "ספטמבר השחור" והוא ארגון הטרור שהיה מעורב בניסיון רצח היהודים במינכן אך לרוע המזל הוא גם הצליח,לנציגינו במינכן לא היה זמן לברוח ואף נעשה שם טבח גדול.כל זה קרה באשמת הכוח הגרמני שנכשל כישלון צורב כאשר ניסה לחלץ את החטופים,זה קרה בגלל סיבות שונות:
1.הציבו שוטרים טירונים שלא היו מתאימים למשימה.
2.השוטרים הלא מיומנים הוצבו במקומות בעייתים.
3.כוח גרמני שהיה אמור להתחבא במטוס של הארגון עם החטופים ברח ממנו כי חשש לחיוו.
לאחר האירוע הנציחו את הנרצחים בכך שבנו הרבה פסלים ואנדרטאות לזכרם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה